Stichting ProFor

Wij hebben als missie om individuen en gezinnen te helpen, zodat zij hun achterstandsproblematiek aanpakken en oplossen en gaan participeren in de Nederlandse samenleving. De achterstanden betreffen vooral gezondheid, financiële situatie, taal en de afstemming met instanties.

De aanpak van achterstandsproblematiek is primair een verantwoordelijkheid van de hulpvrager; de rol van ProFor is helpen, adviseren en stimuleren vanuit een positieve insteek.

De doelgroep van ProFor wordt gevormd door personen en gezinnen in Amsterdam en omgeving, die kampen met achterstandsproblematiek, met name op de gebieden gezondheid, financiën, taal en contacten met instanties. De achterstandsproblematiek kan de integratie in de Nederlandse (Amsterdamse) samenleving belemmeren.

Kwetsbare doelgroep en personen die al jarenlang in Nederland wonen, een baan en sociaal netwerk hebben, maar door omstandigheden (zoals verlies baan, ziekte) zijn vastgelopen. ProFor heeft jarenlange expertise met deze doelgroep die bestaat uit personen uit Centraal Amerika (zoals Antillianen en Spaanstaligen), Afrika en Azië.

Dit geldt ook voor minder zichtbare en niet-geïntegreerde groepen, zoals ongedocumenteerden of personen die oorspronkelijk uit Italië en Spanje komen. Kenmerkend is dat men zelf oplossingen wil zoeken en dat ProFor wordt benaderd om drempels te overwinnen, waarna men zelf weer verder kan.

www.profor.nl

Meer interessante initiatieven

Dress for Success Amsterdam

De stichting biedt gratis sollicitatie- en werkkleding aan Amsterdammers zonder budget. Zo gaan zij met zelfvertrouwen op weg naar werk.
Lees verder

Helen’s free food market

Helen’s Free Food Market redt voedseloverschotten van winkels en groothandels en deelt deze uit aan 110 huishoudens met een kleine portemonnee. Met 20 vrijwilligers verbinden ze voedsel dat anders verloren…
Lees verder

Stichting Re-Boost

Stichting Re-Boost: Booster Programma. Het Booster Programma helpt jongeren hun talenten te ontwikkelen via coaching, trainingen en community. Met als doel meer zelfvertrouwen, kansen en netwerken.
Lees verder